Puheenjohtajan mietteitä

Tiistai 14.10.2014 klo 19.37 - Yrittäjäneuvos Risto Heikkilä

Tarkoituksemme on keskustella ja luoda keskustalaisen yrittäjäpolitiikan linjauksia. Emme ole kilpailemassa elinkeinoelämän järjestöjen kanssa, vaan tulemme tekemään heidän kanssaan rakentavaa yhteistyötä. Keskeisiä yhteistyötahojamme ovat Suomen Yrittäjät, Perheyritysten Liitto, MTK ja Elinkeinoelämän Keskusliitto. Näissä kaikissa järjestöissä on meille läheisiä ihmisiä, joita kuulemme asiantuntijoina, joiden kautta vaikutamme ja joita kutsumme eri tilaisuuksiin.

Yhdistyksen sääntöihin on kirjoitettu: Yhdistyksen tarkoituksena on ylläpitää ja kehittää keskustalaisen yrittäjyyden tunnettuisuutta, elinvoimaisuutta, vetovoimaisuutta ja omailmeisyyttä, aktivoda kansalaiskeskustelua yrittäjyyteen liittyvissä yhteiskunnallisissa asioissa, lisätä kansalaisten ja etenkin yrittäjien äänestysaktiivisuutta eduskunta-, europarlamentti-, kunnallis- ja presidentinvaaleissa, sekä edistää Suomessa harjoitettavaa myönteistä yrittäjäpolitiikkaa. Tehtäväkenttä on siis laaja ja moninainen.

Yhdistyksessä on kolme jäsenyystasoa. Varsinaiseksi jäseneksi hyväksytään anomuksesta Y-tunnuksen omaava yrittäjä. Kannattaja henkilöjäseneksi hyväksytään toiminnan tarkoitukset hyväksyvä henkilö, jonka ei tarvitse olla yrittäjä. Kannattaja yhteisöjäseniksi hyväksytään yhteisöt ja yritykset, jotka haluavat olla tukemassa tärkeää toimintaamme.

Olemme halunneet lähteä liikkeelle pikku hiljaa. Nyt on jäsenhankinnan aika. Jäsenanomuskaavake on yhdistyksen nettisivuilla. Täytetty ja allekirjoitettu lomake postitetaan hallituksen käsittelyyn puoluetoimiston osoitteeseen. Tärkeä asia on myös tiedostaa, että emme edellytä puolueen jäsenyyttä, mutta emme me nyt muiden puolueiden aktiivejakaan odota yhdistyksen jäsenlistoille.

Toiminnan painopistettä kehitetään sähköiseen muotoon yhteydenpidon nopeuttamiseksi ja helpottamiseksi. Tulemme ottamaan kantaa yrityskentän keskeisiin ongelmiin ja tekemään niistä puoluejohdolle korjausehdotuksia. Meillä on myös ajatuksena osallistua hyvin liikkeelle lähteneen Alkion Yrittäjyysakatemian kehittämiseen, myyntiin ja toteutukseen.

Olemme siis vielä melkein lähtökuopissa, mutta katsotaanpa vuoden päästä missä ollaan! Ei muuta kuin jäsenanomuksia liikkeelle. Antakaa myös tätä kautta palautetta ja ideoita toimintamme käynnistämiseen.

Vain yrittämisellä ja yhteistuumin Suomi saadaan nousemaan!

Risto Heikkilä

yrittäjäneuvos

Suomen Keskustayrittäjät ry puheenjohtaja

Avainsanat: keskustayrittäjät, keskusta, vaikuttaminen, jäsen

20.11.2014 12.42  Jorma Nokkala

Hyvä kirjoitus ja se juttu, että elvytetään keskustalaista yrittäjätoimintaa!
Kiitos Risto aktiivisuudestasi, olen innolla mukana!
Meinaan liittyä jäseneksi.

Kommentoi kirjoitusta