Työnteon esteitä poistettava

Torstai 14.6.2018

Työnteon esteitä poistettava

Suomen Keskustayrittäjien mielestä pienet yrityset voivat työllistää merkittävästi

enemmän, jos työntekijän palkkaamispäätökseen liittyviä riskejä pienennettäisiin.

Monet yritykset eivät palkkaa työntekijää,jos näköpiirissä on vain lyhytaikainen työn lisäkuormitus. Riskejä pienentämällä autettaisiin monen uuden työpaikan syntymistä. Samaan aikaan alueelliset erot maassamme ovat suuret. Lähes jokaisessa maakunnassa on havaittavissa työpaikkojen ja työntekijöiden välillä kohtaanto-ongelmia.

Sote saatava pikaisesti valmiiksi

Keskustayrittäjät odottavat, että Sote-uudistus saadaan pikaisesti valmiiksi eduskunnassa. Asian loppuvalmistelua on rohkeasti ja päämäärätietoisesti jatkettava, jotta lait saadaan hyväksyttyä ja voimaan aikanaan. Epätietoisuus kansalaisten keskuudessa kasvaa ennen kuin lopullinen päätös ja aikataulut ovat kansalaisten tietoisuudessa. Keskustayrittäjät antavat vahvan tukensa lainvalmistelun viimeistelylle ja sen hyväksymiselle mahdollisimman pian eduskunnassa.

Vuosikokouksen 14.6.2018 kannanotto

Kommentoi kirjoitusta